04.Sala Kubo 1280 x 339 px EU

  ERAKUSKETA   BEGOÑA ZUBERO OBRAK   PUBLIKO OROKORRA   HEZKUNTZA JARDUERAK   EDIZIOA  

 

catalogozubero  

 

BEGOÑA ZUBERO

 

 

GDP. Gente del Po 

 

 

 

2017ko apirilaren 7tik uztailaren 2ra

 


Komisarioa: Enrique Martínez Lombó

 

Italian bizitzen eman dituen azken lau urteen ondorioa da Gente del Po (Po-ko jendea) izenburu iradokitzaileaz orain aurkezten den seriea. Proiektu hau Michelangelo Antonioni-ren alderdi bat, argazkilariarena, aurkitu ondoren sortu zen, eta hori Cinema aldizkari mitikoan 1939an argitaratu zuen Per un film sul fiume Po artikuluarekin batera dauden irudiei esker izan zen. Han galdetzen zion bere buruari ea bere gaztaroko paisaiaren parte zen ibaiaren topografia fisiko eta gizatiarrera itzultzeko erak dokumentalaren edo fikzioaren bidez izan behar zuen. Zuberok ideia hori hartzen du berriro, Antonionik esploraturiko lekuetara hurbilpen fotografikoa eginez, eta horren emaitza ikusizko unibertso konplexua izan da, non paisaiak protagonismoa hartzen duen argazki, eskultura, bideo eta instalazio bidez. 

 

Paisaia bere aurreko lanarekiko haustura gisa uler daitekeen arren, bere alderdi formalean bakarrik da, zeren eta azpian datzan ideia aurrez Existenz proiektuan landuriko ideia berbera baita: XX. mendeko Europako erregimen totalitarioen botere-arkitekturan egindako ibilbidea da, non erregistroaren eta oroimenaren ideiaren garrantzia aztertzen baitu.
Orain jada ez du egiten eraikuntza monumentalen bidez, baizik eta naturak eta ibaiak protagonismoa hartzen duten irudien bidez, kolektibitatearen nortasun, oroimen eta irudimenaren gordailu bihurtuz.


Giza irudirik ez egotea ez da eragozpen bat eguneroko bizitzaren epika Begoña Zuberoren argazkietan ager dadin, jarduera antropikoak natura-ingurunean uzten dituen lekukoen bidez, arrantzaleen etxola autoeraikietatik industria-paisaien protagonista diren tximinietaraino.


Lan honi interesa eta konplexutasuna ematen dizkio, bide berriak irekiz etorkizuneko ikerketetarako, tirabira interesgarri batek, alegia, borondate estetiko-piktorikoaren (ez piktorialistaren) ─kontenplazioaren artearen adierazgarri gisa paisaiaren ikuspegi klasikoa onartzen duenaren─ eta arte garaikidearen eremu hedakorrago eta poskontzeptualagoaren artean sortzen den tirabirak; azken hau Estatu Batuetako paisaia-argazkigintzan New Topographics mugimenduaren bidez sartu zen 70eko hamarkadaren erdialdetik aurrera eta Europan Düsseldorf-eko Eskolan izan zuen agerpenik handiena.

Esta exposición, con el sugerente título Gente del Po, es resultado de los últimos cuatro años de residencia en Italia de la artista bilbaína Begoña Zubero.